WIELSBEKE - Vier van de vijf zwarte fietspunten uit het fietspadenrapport van 2008 van de krant Het Nieuwsblad werden ondertussen aangepakt. 'Telkens we een weg heraanleggen, zorgen we meteen voor een gescheiden fietspad', licht schepen van Mobiliteit Filiep De Vos (CD&V) in het Nieuwsblad nader toe.

‘Op die manier wordt een industriegemeente zoals Wielsbeke toch fietsvriendelijk. In de Ooigemstraat worden sinds de heraanleg toch al weer wat fietsers gespot', zegt de schepen in het Nieuwsblad. ‘Die straat fungeert eigenlijk als voorbeeld. Zo worden volgend jaar ook nog de Ridder de Ghellinckstraat, de Breestraat en het stuk Rijksweg tussen Wielsbeke en Oostrozebeke heringericht. Voor dit laatste werken we trouwens nauw samen met Oostrozebeke.'

‘We deelden ook recent fluohesjes uit aan de schoolgaande jeugd. Aan de basisschool in Ooigem richtten we op onze kosten een fietsenstalling in, scheidden we het auto- van het fietsverkeer en steunen we diverse initiatieven zoals ‘Ik Kyoto' of ‘Belgerinkel'. In Ooigem komt er ook nog een fietstunnel ter hoogte van het sas. We hebben heel wat van ons budget gespendeerd ten voordele van de fietsers.'