WIELSBEKE - Een primeur voor Wielsbeke: als eerste gemeente in Vlaanderen levert zij reispassen aan huis. Burgemeester Jan Stevens (CD&V): "In de toekomst wordt ook gekeken of dit voor andere documenten, zoals de identiteitskaart of het rijbewijs, kan."

Wielsbeke probeert steeds een voortrekkersrol te spelen op vlak van dienstverlening. Burgemeester Jan Stevens (CD&V) is dan ook heel trots dat de gemeente als eerste in Vlaanderen deze nieuwe vorm van dienstverlening kan aanbieden. "Onze dank gaat in de eerste plaats uit naar Ingrid De Belser, het diensthoofd van de dienst Bevolking, die mee aan de wieg staat van dit project."

Niet meer naar gemeentehuis

"Vanaf 29 januari 2018 kan de Wielsbekenaar vragen om zijn reispas te bezorgen in gans België, op een tijdstip naar zijn keuze. Hierdoor is men niet langer gebonden aan de openingstijden van het gemeentehuis."
Jan Stevens, burgemeester

Om de burger zo goed mogelijk op de hoogte te houden, is er een constante communicatie mogelijk per sms, e-mail en via een visueel track en trace-systeem. De burger zal 12,50 euro betalen voor deze aflevering.