WIELSBEKE - Het Plaatselijk Werkgelegenheidsagentschap (PWA), de dienstenchequeonderneming die onder meer poets- en strijkhulp aanbiedt, wordt vervangen door de vzw Net@Work.

Het PWA startte in 1995 met als doel werklozen nog activiteiten te laten uitoefenen in combinatie met een werkloosheidsuitkering, bijvoorbeeld in de buitenschoolse kinderopvang, als opzichter of als host of hostess bij de gemeente. Deze activiteiten vallen voortaan onder de noemer 'Wijk-werken' bij de VDAB.

Sinds 2004 wordt ook poets- en strijkhulp aangeboden via de dienstenchequeonderneming PWA-plus. Zo'n 46 medewerkers helpen de meer dan 200 klanten met poetsen en strijken. Het strijkatelier bevindt zich op de hoek van de Molenstraat met de Schoolstraat in Wielsbeke.

Klanten en medewerkers niet in de steek laten

Door een wetswijziging kan het PWA in zijn huidige vorm niet blijven bestaan. Een oplossing was dus nodig.

Er is zeker nog vraag naar poets- en strijkhulp. We wilden daarnaast ook onze medewerkers niet in de steek laten. Uit een externe audit is bovendien gebleken dat de balans positief is en dat we hiermee verder kunnen.
Jan Stevens, burgemeester (CD&V)

Voor de klanten verandert er in feite niets. Ook bij de vzw Net@Work kan iedereen terecht voor hulp bij poets- en strijkactiviteiten met betaling via de gekende dienstencheques.