OOIGEM - Op 7 september werd de nieuwbouw buitenschoolse kinderopvang van de vrije basisschool Het Vlinderbos in Ooigem feestelijk geopend. CD&V-ministers Hilde Crevits en Jo Vandeurzen kwamen mee het lintje doorknippen. Burgemeester Jan Stevens (CD&V): "We investeren zo'n 1 miljoen euro in de site."

"We bieden in onze gemeente niet zelf onderwijs aan, maar we proberen als lokaal beleid goede en blijvende contacten te onderhouden met de directies van onze drie scholen in Ooigem, Wielsbeke en Sint-Baafs-Vijve. En het gaat verder: we ondersteunen hen ook bij de uitwerking van projecten zoals deze prachtige kinderopvang", aldus burgemeester Jan Stevens (CD&V).

Gedroomde locatie

Ook Frans Schedin, voorzitter van de schoolraad, glunderde: "Al meer dan 30 jaar wordt er in Ooigem kinderopvang georganiseerd, we waren hier een pionier in. De kinderopvang werd al op verschillende plaatsen georganiseerd: vroeger in de kelder van de school en de laatste vijf jaar mochten we dankzij de gemeente gebruik maken van het voormalige CM-gebouw. Waar de nieuwbouw nu gerealiseerd is, was voor het schoolbestuur de gedroomde locatie!"

CD&V-ministers op post

Minister Hilde Crevits (CD&V) was erg blij om opnieuw in Ooigem te zijn. Ze vindt de realisatie zo aantrekkelijk dat ze zelfs een pleidooi hield "om nog meer kindjes te maken". Ze had ook nog wat motiverende woorden voor alle leerkrachten van Het Vlinderbos.

Ook minister Jo Vandeurzen (CD&V) nam het woord: "Dit is niet alleen een feest om het nieuwe gebouw, maar vooral een feest om de unieke samenwerking tussen de vrije basisschool en het gemeentebestuur. Een pluim ook voor het sociale netwerk rondom de kinderopvang en de vele vrijwilligers die dit alles, dag in en dag uit, mee mogelijk maken met hun gedrevenheid."

- Frédéric Depypere