WIELSBEKE/GENT - CD&V-voorzitter Frédéric Depypere en burgemeester Jan Stevens overhandigden op maandag 18 december een cheque van 750 euro aan de vzw Kinderkankerfonds. Deze schenking kon dankzij de opbrengst van de nieuwjaarsreceptie 2017 en de stand op de avondmarkt van de Wielsbeekse Feesten.

Voor de overhandiging van de cheque trokken de voorzitter en de burgemeester samen met Hendrik Cabbeke, papa van Colette, naar het UZ Gent. Hendrik is als Wielsbekenaar lid van het oudercomité van Kinderkankerfonds vzw.

"In ons land krijgt bijna elke dag een gezin te horen dat hun kind kanker heeft. Zo ook in onze gemeente. De behandeling duurt lang en om die periode draaglijker te maken, zorgt de vzw Kinderkankerfonds met diverse initiatieven voor meer levenskwaliteit voor het kind en het gezin. Met heel veel respect en waardering schenken we dan ook de volledige opbrengst van onze nieuwjaarsreceptie 2017 en van de CD&V-stand op de avondmarkt van de Wielsbeekse Feesten, samen goed voor 750 euro, aan het team van professor Yves Benoit."
Frédéric Depypere, voorzitter CD&V Wielsbeke

Quiz for Life

Deze schenking is niet het enige initiatief van CD&V Wielsbeke tijdens de Warmste Week. Op dinsdag 19 december nemen bestuursleden van CD&V Wielsbeke met drie teams deel aan de Quiz for Life, georganiseerd door het Woonzorgcentrum Ter Lembeek in Wielsbeke. Met dit initiatief ondersteunt de lokale afdeling mee de Contactclowns in de Zorg (NeuzeNeuze vzw).